Orientálny jogurt – skvelé raňajky na víkend

Orientalny_jogurtZaujímavé chute, netradičné kombinácie. Jednou z veľmi zdravých a lákavých možností je pripraviť si na raňajky tento jogurt s orientálnym nádychom. Kombinácia datlí, fíg a mäty pripomína Turecko, alebo aj Maroko.
Datle sú veľmi výživné a označujú sa aj ako chlieb púšte.
Mäta patrí medzi veľmi zdravé bylinky. Veľmi priaznivo pôsobí hlavne na tráviaci trakt.

Amarant. Slovenský názov tejto na bielkoviny najbohatšej obilniny je „láskavec“ :). Pochádza z Južnej Ameriky a je viac ako 8000 rokov mladý 😀
Táto bezlepková obilnina obsahuje dostatok železa, vápniku, horčíka a kyslinu listovú. Ale aj vitamíny C, E a B. Má veľa vlákniny a obsahuje aj rutín, ktorý veľmi priaznivo pôsobí na naše cievy.
Má mnoho pozitívnych vlastností a pri pravidelnej konzumácii pozitívne ovplyvňuje naše zdravie a chráni nás pred civilizačnými ochoreniami. Má nízky glykemický index a veľmi dobre zasýti a je veľmi vhodný ako obilnina pri metabolickom type – proteín-tuk.

Ak neviete, čo s amarantom, potom máme pre vás jeden krásny recept na skvelé raňajky, v ktorom sme použili pufovanú formu amarantu z Alnatura.

Čo budete potrebovať na 1 porciu:

  • 200g 1,5% bieleho jogurt (prípadne jogurtu s obsahom tuku do 5%)
  • 30g sušených datlí v bio kvalite bez chemického ošetrenia
  • 30g sušených fíg v bio kvalite bez chemického ošetrenia
  • 3g mletého ľanového semienka
  • čerstvú mäta podľa chuti
  • 10g Alnatura pufovaného amarantu

Príprava:
Sušené datle, figy nakrájajte na malé kúsky. Čerstvú mätu nasekajte na drobno a vmiešajte do polovičky jogurtu spolu s mletým ľanovým semienkom. Mäkké mango nakrájajte na kúsky a rozmixujte tyčovým mixérom.

Do širokého pohára postupne vrstvite sušené ovocie, pufovaný amarant, ochutený jogurt a záver pridajte rozmixované mango.

Doba prípravy: 10 minút
Výživové hodnoty 367.5 kcal, Sacharidy: 74.5, Bielkoviny: 12, Tuky: 5.7

 

Aj toto by vás mohlo zaujať:
tvarohovy_dezertDatlovy_krem

Tento obsah bol zaradený v Raňajky, Recepty a označkovaný ako , , , , , . Zálohujte si trvalý odkaz.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *