Puding z chia semienok.

chia_pudingChia semienka. Nový trend, móda, alebo sú pre naše zdravie prospešné?

Všetky potraviny ovocie, zelenia, orechy, mäso, syr alebo bylinky a semienka majú pozitívne účinky na našu výživu. Dôležité je, aby sme zachovali v našej strave pestrosť, farebnosť, chute a využívali kvalitné zdroje potravín.

S našou výživou potrebujeme narábať tak, aby vyhovovala nášmu metabolickému typu, nášmu spôsobu života, ktorý zahŕňa nielen stravu, ale aj spánok, relax, pohyb.

Chia semienka sú veľmi dobrým zdrojom výživných látok a určite bude pre nás prínosom, ak obohatíme náš jedálniček aj o konzum tejto plodiny. Známe sú ešte  z obdobia Aztékov a Mayov. Pojem „chia“ znamená silu a v týchto kultúrach sa používali ako zdroj dlhotrvácnej energie.

Čo pre nás môže táto rastlinka urobiť?

  1. Napomáha znižovaniu hmotnosti 🙂 čo je veľmi príjemný fakt, keďže mnoho ľudí rieši problémy so svojou hmotnosťou . Ako to robí? Pri správnom používaní dokážu chia semienka blokovať vstrebanie istého podielu kalórií zo stravy.
  2. Ďalšou vlastnosťou chia semienok je to, že po ich konzumácii, zaradení do jedla sa cítite rýchlejšie sýty , nakoľko až 10 násobne absorbujú tekutiny a vytvárajú gel, ktorý rýchlejšie zaplní žalúdok.
  3. Sú jedným z najbohatších rastlinných zdrojov Omega 3 mastných kyselín.
  4. Dokážu zabezpečiť svojou gelovitou formou, ktorá vzniká pohlcovaním  vysokého objemu   tekutín,  veľmi dobrú hydratáciu. Vhodná je preto pre vytrvalostných športovcov.
  5. Chia semienka spomaľujú rozklad komplexných sacharidov na glukózu, čím znižujú obsah cukru v krvi a preto sú vhodné pri metabolickom syndróme, diabete a pod.
  6. Obsahujú veľké množstvo vlákniny, vápnika, proteínu, kvalitných sacharidov a vitamínov, minerálov, bielkovín  a tuku.

Hodia sa do vločiek, do smoothies, do šalátov, omáčok, jedál., do nápojov.  Je potrebné rátať však s tým, že až 10 násobne absorbujú tekutiny.

Pripravte si gel zo semiačok a uschovajte ho v chladničke.
Príprava:

1/3 šálky semiačok sa zmieša z 2 šálkami vody a prikryte nechá stáť 10 minút. Ak necháte zmes odležať cez noc zvýšite výživovú hodnotu gélu.  Takýto gél môžete uschovávať v chladničke až 2 týždne. Pri pečení môžete nahradiť dve vajíčka tak, že použijete ½ šálky tohto gelu.  Ak ich chcete vypiť ako ranný nápoj, najlepšie je namočiť ich na noc, do 5-6 násobku tekutiny. Môže to byť voda, mlieko, alebo mandľové mlieko, kokosové mlieko a pod.
A ráno vypiť namiesto raňajok. Vhodné  je primiešať ich napríklad do raňajkových smoothies alebo urobiť si raňajkový puding z chia semienok.

A recept na tento puding je tu.
Čo budete potrebovať na 1 porciu:

  • 40g chia semienok
  • 50g kokosového krému
  • 100 ml vody alebo mandľového špaldového, ryžového mlieka
  • 15ml agáve sirupu, alebo javorového sirupu prípadne medu
  • Vanilkový extrakt podľa chuti
  • Ovocie – jahody, maliny, čučoriedky

Zmiešajte kokosový krém s vodou (alebo mliekom), vanilkovým extraktom a agáve sirupom a jemne ohrejte aby sa všetky ingrediencie spojili. Do tejto tekutiny pridajte chia semienka a dobre premiešajte. Odložte do chladu najlepšie cez noc, ale minimálne na 2-3 hodiny.
Po tomto čase sa vytvorí hustá zmes, chia puding.
Puding doplňte čerstvým ovocí, podľa sezóny a orieškami

Výživové hodnoty 386 kcal, Sacharidy: 36, Bielkoviny: 11, Tuky: 19

 

Mohlo by sa vám tiež páčiť:

Orientalny_jogurtKaramelizovanaRyzatvarohovy_dezert

Tento obsah bol zaradený v Raňajky, Recepty, Sladké jedlá, dezerty, Výživa a označkovaný ako , , , , , . Zálohujte si trvalý odkaz.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *