5 dôvodov, prečo nevidíte výsledky z fitka.

neprofitujem_z_fitka

Možno to poznáte aj Vy …. Chodíte do fitka, alebo behať už viac týždňov, na začiatku ste možno aj trochu schudli, ale zrazu sa hmotnosť zastavila a nie a nie klesnúť nadol.

Pomaly strácate trpezlivosť  a hovoríte si, že Vy na to asi nemáte. Že hmotnosť u Vás neklesne a že je to stav, ktorý je spôsobený vekom, hormónmi, genetikou, alebo skonštatujete, že Vy na to nemáte.

Pomaly sa vzdávate nádeje , že budete vyzerať, ako tí ľudia, ktorí dali fotku na začiatku premeny a zrazu majú vyšportované, pevné telá, ktoré vyzerajú ako reklama z časopisu.

No sú to naozaj pravé dôvody? Alebo je to len chyba v tom, ako cvičíte, spíte, relaxujete, jete?

Treba si na jednej strane uvedomiť,  že úprava hmotnosti a zmena metabolizmu, jeho zrýchlenie, zlepšenie nie je ako liečba antibiotikami  Následky zmien , ktoré trvali istú dobu a určite to nebolo 5 – 14 dní nedokážete za rovnakú dobu odstrániť L  Bez ohľadu na to, aké reklamy uvidíte na webe, ktoré hovoria o tom, že stačí 5 minút denne, alebo že si dáte zázračnú pilulku a schudnete za 14 dní 10 kíl. Zmena sa neudeje cez noc, v spánku J
Jedno je isté : zmena bez zmeny neexistuje.

Woman weighing herself while holding ballonsKde teda môžu byť dôvody stagnácie hmotnosti ?

1. Dôslednosť

Chodíte do fitka, cvičiť, hýbať sa naozaj dôsledne? Neznamená to, že tam musíte chodiť každý deň. Aj odpočinkové dni sú dôležité. Vaše svaly, telo, celý organizmus to ocenia. Dôsledne znamená každý týždeň rovnaký počet krát aspoň na 30 minút. Alebo chodíte do fitka sporadicky a iba vtedy ak ste na to motivovaný? Ak ste odpovedali tak, že iba pri motivácii a nie aj vtedy ak sa vám celkom nechce, potom je to prvý dôvod prečo nenapredujete.

Nastavte si pohyb na pravidelný režim. Zakomponujte ho do svojho pracovného, rodinného, osobného diára.  Zapíšte si svoje pohybové aktivity vopred do kalendára, na stanovený čas a tak vás nič neprekvapí a budete vedieť, kedy ste vo fitku. Vtedy nebudete riešiť či sa vám chce, alebo nechce… jednoducho idete.

2. Pestrosť

Možno už máte prvé výsledky, ale zrazu ako keby ste narazili na stenu. Nie a nie sa pohnúť ďalej. Ak ste sa dostali do stereotypu, neustále opakujete tie isté cvičenia, stratila sa akási inovatívnosť a pestrosť vášho tréningu, tak je s najväčšou pravdepodobnosťou možné, že ste narazili na bod, kedy sa nepohnete ďalej. Alebo posun bude málo badateľný. Ako všetko v živote, ak fitko vyžaduje občasné oživenie. Choďte si zacvičiť von, použite vlastné telo a to, čo Vám ponúka vonkajšie prostredie. Dnes už je mnoho miest, kde si môžete zacvičiť aj vonku. Alebo ak často opakujete iba kardio tréning, určite zaraďte do svojho pohybu silový tréning.

3. Strava

Ste to, čo jete. O tom niet pochýb. Vaše telo si vytvárate v kuchyni. Môžete zdvíhať tony kilogramov, robiť tisíce cvičení na brucho, ale pokiaľ je vaša kuchyňa zdrojom nekvalitných, nevhodných živín v pomeroch, ktoré nie sú vhodné pre vás, potom sa nič nezmení, alebo to bude iba málo badateľné. Možno aj naberiete svalovú hmotu, ale tá sa bude schovávať pod tukom. Jednoducho ak budete jesť tučnú, sacharidovú stravu a veľa alebo málo kalórií, budete stagnovať. Potrebujete mať stravu ušitú na seba. Nepreberať to, čo robí váš kamarát z fitka. Nesnažiť sa niekoho napodobňovať. lebo to, čo platí na niekoho iného vôbec nemusí platiť na vás. Ste jedinečný a tak sa podľa toho správajte aj v kuchyni.

4. Správne nie veľa. Kvalita cvikov a nie kvantita rozhoduje

Môžete robiť tisíce klikov, zdvihov, drepov, alebo pokiaľ ch nerobíte správne, môžete ovplyvňovať úplne iné svalové partie a výsledky, ktoré očakávate sa nedostavia. Alebo ešte horšie, môžete si spôsobiť zranenia. Nemusíte nutne mať osobného trénera, ale je veľmi dôležité, aby ste sa v tejto oblasti vzdelávali. Študovali ako má daný pohyb vyzerať, kontrolovali svoje pohyby v zrkadle a opravili svoje zlozvyky.

5. Mentálne nastavenie

Musíte si najprv nastaviť svoju myseľ, aby ste mohli upraviť svoje telo. Ak ste negatívne nastavený smerom k fitku. Nech už je to z akéhokoľvek dôvodu a chodíte tam len s tým, že to treba, potom sú to vyhodené peniaze a veľmi rýchlo skončíte. Dôjde k rozčarovaniu a ešte viac sa utvrdíte v tom, že fitko NIE. Pokiaľ nemáte správne nastavenú motiváciu, potom cieľ, ktorý si stanovte bude nedosiahnuteľný. Ale aj pokiaľ je vaša motivácia prehnaná, rovnako môže dôjsť k negatívnym výsledkom, stagnácii a neúspechu. je veľmi jednoduché ostať demotivovaný a vrátiť sa do zóny pohodlia.

Robte postupné kroky, ak zatiaľ neviete nájsť tú „veľkú“ motiváciu. Pred každou návštevou fitka si stanovte menší cieľ. Zdvihnúť o 5, 3 alebo aj o pol kilogramu viac. Zabehnúť trochu ďalej. Ak sa nastavíte na každé cvičenie s takýmto postojom, potom ste víťazom.

Hľadajte pozitívnu motiváciu. Čo tým myslím? Hľadajte to, ako zvíťaziť, nie ako poraziť niekoho iného. Nájdite si taký dôvod, ktorý vás aj vtedy, keď cítite únavu a naozaj sa vám nechce, alebo „nemôžete lebo …“ zdvihne zo zóny pohodli (gaučík pred telkou) a pošle cvičiť.

Myslite len na to najlepšie, čo je vo vás, pracujte pre to najlepšie a očakávajte od seba to najlepšie.

A ak toto všetko neviete nájsť, zladiť, neviete nájsť svoj stravovací plán, plán motivácie, potom sa nám ozvite. Radi vás na tejto ceste povedieme.

Tento obsah bol zaradený v Hlavne, Pohyb, Všeličo a označkovaný ako , , , , , , . Zálohujte si trvalý odkaz.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *