6 najčastejších chýb, ktorým som sa rozhodla pri mojej premene vyhnúť. #vyzva365

PremenaMyths

Keď som sa rozhodla ísť do premeny s Muscle & Fitness rozhodla som sa využiť takú cestu, ktorú poznám, ktorou sa riadim roky, a ktorú odporúčam  aj našim klientom. Je to tá najjednoduchšia cesta vyváženej stravy, pestrej, bez obmedzení a zákazov. Mojim cieľom bolo držať sa toho, čo funguje roky a nehľadať niečo nové, o čom nedokážem povedať, že naozaj dlhodobo funguje a prináša pozitívne výsledky. Moja premena je dlhodobá a preto je prístup k strave základom úspechu.

Dnes by som Vám rada odovzdala to,  čo považujem za 6 najčastejších chýb  pri zmenách stravovania.

Mýtus 1. Vylúčime potraviny s obsahom lepku

Žijeme v časoch, kedy sa lepok stal pre mnohých strašidlom. Ale vieme naozaj zodpovedne povedať, že chyba je iba v lepku? Môj názor a aj osobná skúsenosť je, že ak nie ste celiatik, alebo nemáte alergiu na lepok, či zistenú, presne diagnostikovanú  a senzitivitu na lepok, potom nie je dôvod vylúčiť lepok zo svojej stravy.

Chyba totižto nie je v lepku, ale v tom, že strava je nevyvážená a zle zostavená. Jednostranná a až preplnená sacharidmi, tukmi.

Ak sa budete vyhýbať potravinám s obsahom lepku, ešte to neznamená, že budete chudnúť. Nejde o to  jesť za každú cenu bez lepku, ale jesť s rozumom a vyvážene aj potraviny s obsahom lepku. Jesť tak, aby ste pokryli svoje  individuálne výživové potreby každý deň.

neprofitujem_z_fitkaMýtus 2. Musíme veľa, veľa športovať

Možno ste už počuli frázu: „Nemôžeš vyšportovať zlú stravu.“

A je to naozaj tak. Ak sa zle stravujeme a to buď prijímame málo alebo priveľa kalórií, nepomôže nám ani veľa. veľa pohybu. Zmena postavy nie je založená len na množstve pohybových aktivít. Pre dlhodobé znižovanie a udržanie hmotnosti je nevyhnuté spojenie viacerých faktorov. Iba športovať skrátka nestačí. A viem to z vlastnej skúsenosti. Kedysi som behávala maratóny, ale moja hmotnosť bola stále tak trochu vyššia, ako by som chcela. A dôvod? Nevyvážená strava a nízky príliš príjem živín ale aj kalórií.

Mýtus 3. Ak sa zdravo stravujeme, môžeme jesť koľko chceme

Možno je tento bod tak trochu nepochopiteľný, ale pravdou je, že aj sa rozhodnem jesť iba zdravé potraviny, avšak vo veľkých množstvách, priberieme. Aj veľa zdravých tukov je veľa. Bez ohľadu na to, či je to avokádo, orechy, olivový olej. Vždy potrebujeme prijímať optimálne porcie, ktoré má každý z nás iné! Pamätajte Sme každý jedinečný a to je úžasné. A  každý máte jedinečné výživové potreby, ktoré sa počas života menia. A práve to, potrebujete akceptovať. Aj vtedy, ak si vyberieme cestu  zdravých potravín.

Mýtus 4. Cheat days udrží náš metabolizmus v rýchlosti

Často sa takzvané cheat days – dni, kedy si môžete dopriať čokoľvek, alebo dokonca aj koľkokoľvek, označujú ako práve dni, ktoré udržia metabolizmus v pohybe, v rýchlosti. Ale je to naozaj tak?  Problémom je, že vysoký prísun kalórií a často aj nekontrolovateľné jedenie sa väčšinou uloží vo forme tuku. Najlepší spôsob, ako udržať svoj metabolizmus v pohybe je jesť vyvážene každý deň.  Cesta cheat day, keď si vo vybraný deň doprajeme veľkú pizzu, rebierka, pivo, koláče je veľmi zradná a metabolizmus z dlhodobého hľadiska narúša.. Žiaden extrém v strave, ale ani v živote nie je dobrý. Extrémne metódy prinášajú extrémne stavy.

MF_Vyzva_2016_RB-13Mýtus 5. Stačí iba dobre jesť a hýbať sa, nič viac nepotrebujeme.

Zmena hmotnosti a jej dlhodobé, trvalé udržanie je závislé na viacerých faktoroch. Nielen na príjme potravy a pohybe.

Spánok, miera stresu a emočné zaťaženie, pitný režim. To všetko má vplyv na našu hmotnosť. Čím menej spíme, tým viac vážime. A rovnako aj stres má za následok zmeny hmotnosti. Častokrát ho riešime nekontrolovaným jedením, alebo poruchami príjmu potravy. Navyše chronický stres ovplyvňuje nielen náš apetít, ale aj náš hormonálny systém, ktorý je zodpovedný aj za spaľovanie kalórií, tukov, udržanie rovnováhy v tele.

Mýtus 6. Zbohom všetky „nezdravé“ potraviny

Toto asi napadne každého, kto chce zhodiť nadbytočné kilogramy. Často sa u našich klientov stretávame s takýmto smutným konštatovaním.

Ale … nie je to pravda. Nemusíte navždy zabudnúť na obľúbený koláčik, zmrzlinu alebo čokoládu. Je dôležité vedieť zakomponovať aj takéto potraviny, jedlá do jedálnička a jesť ich primerane a príležitostne. 🙂 Nie pri každej príležitosti 😀

Každý máme slabôstky. Mojou je napríklad čokoláda. No našla som si spôsob, ako ju jesť a vedieť si ju dopriať. Našla som si takú, ktorú si s láskou k sebe vychutnávam aj v malom množstve, uspokojí moje emočné potreby 🙂 a stačí mi.

Buď to všetko o čom som dnes písala, dokážete sami, alebo vám v tom pomôže váš výživový kouč.

Moja premena bola oveľa jednoduchšia, príjemnejšia a bez výrazných zákazov, obmedzení aj preto, lebo som sa držala týchto bodov. Takáto zmena, má obrovskú výhody. Vieme ju realizovať celoživotne.

A aj to Vám ukážem najbližších 365 dní.

Urobiť premenu dokáže každý aj Vy to dokážete. Je to len otázkou rozhodnutia a realizácie. A samozrejme dopriať si čas. Očakávať výsledky až po istej dobe. Zmena nie je ako liečba antibiotikami. Trvá dlhšie ako 7 alebo 14 dní.

Toľko k tomu, čo všetko mi premena potvrdila.  Moja premena pokračuje, navyše sa pridala aj Jarka a najbližších #vyzva365 dní bude zábavnejších a vo dvojici budú ešte jednoduchšie.

Teším sa na Vaše odozvy a od septembra na 12 úžasných ľudí, ktorí budú mať možnosť zapojiť sa do nášho programu:

„Nové telo pod stromček“

Sledujte nás a dozviete sa v ďalších článkoch viac 🙂

Tento obsah bol zaradený v Hlavne, Pohyb, Výživa a označkovaný ako , , , , , , , , , . Zálohujte si trvalý odkaz.

2 odpovede na 6 najčastejších chýb, ktorým som sa rozhodla pri mojej premene vyhnúť. #vyzva365

  1. Sona Ungerova povedal:

    Dobry den, velmi rada by som sa zucastnila tohto programu,verim ze kolektivne mi to pojde :0)

    • Dobrý deň Soňa 🙂
      Ďakujeme za komentár. Veríme, že s nami sa Vám to podarí a budeme Vám oporou.
      Ďakujeme aj za prihlášku. V blízkej dobe očakávajte ďalšie informácie.
      Jarka & Renka

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *