Čo je efektívnejšie pre chudnutie? Cvičenie alebo  upravené stravovanie?

Často sa v praxi stretávame s tým, že sa ľudia bezhlavo vrhajú do cvičenia s očakávaním zníženia hmotnosti. Niektorí dokonca zvolia lepšiu cestu a cvičia pod dohľadom trénera. Prvé týždne pomaly ubiehajú a aj keď pot by mohli merať  na litre, vytúžená postava do plaviek sa nie a nie rysovať. Dokonca! Čo je hroznééééé, stúpa im hmotnosť a prichádza stav dezilúzie.

Kde hľadať chybu? Je chyba v trénerovi? Alebo v cvičení, v génoch či vo veku ? Alebo nebodaj v tom, že „JA JEDNODUCHO NESCHUDNEM?“

Vysvetlenie je naozaj jednoduché a znie:

Nemôžete cvičením oklamať svoje ústa.

A nie, nie je chyba ani v trénerovi.
Nechcem ale týmto článkom dehonestovať cvičenie a povedať Vám, aby ste na neho zabudli a že nemusíte. To v ŽIADNOM prípade. Bez pohybu to nepôjde. Pravidelné cvičenie má vysoký efekt. Pokiaľ ho vykonávame správne, neprepíname sa dlhodobo a tak neoslabujeme svoj imunitný systém, potom veľmi pozitívne vplývame na svoje zdravie. Cvičenie má pozitívny vplyv na liečbu mnohých civilizačných ochorení akými sú napríklad:

  • diabetes
  • kardiovaskulárne problémy
  • depresia
  • nadváha, obezita
  • astma
  • oslabený imunitný systém

Takže cvičenie má veľký vplyv na zdravú hmotnosť, ale nie ten kľúčový.
To koľko a čo jete má vplyv na to, ako budete vyzerať.

Uvediem Vám príklad z praxe.

Posledné 3 roky pravidelne meriame na našom prístroji JAWON v našom Centre jedného výkonného amatérskeho cyklistu. Na pohľad štíhly, vyšportovaný človek po 40ke, ktorý v sezóne má tuk podkožný na spodnej norme, ale ten vnútrobrušný z roka na rok rastie. V zimnom období navyše rastie aj ten podkožný a drží sa hornej normy, alebo ju mierne prelezie. Čím to je, keď toľko trénuje? Vyzerá naozaj chudo, nemá bruško a napriek tomu má nad normu vnútrobrušný tuk?
Odpoveď je jednoduchá a hľadajte ju vo VÝŽIVE.
Pán má rád sladkosti a často chodí do „šuflíkových“ zásob. Popri tom 1-2 deci vínka a postupne si takto zarábal na problém. Až do tejto jari, kedy sme sa pozreli na posledné merania a sám skonštatoval, že len jazdiť nestačí.
Teraz postupne robí zmeny, začal redukovať sladkosti aj vínko a v lete urobíme kontrolné meranie, ktoré ukáže, verím, pozitívny výsledok. Držím mu palce 🙂

Sám pohyb nestačí na to, aby sme docielili optimálnu a zdravú hmotnosť. Základom je … správne nastavené stravovanie.

A aké je to správne?
Vegan, Vegetarián, Raw, Paleo, WHO, Low-carb, Intermittent fasting (prerušovaný pôst), sacharidové vlny … ?

Budem úprimná a prezradím Vám tajomstvo. Stačí, ak si položíte jednoduchú otázku, ak sa rozhodujete pre iný spôsob stravovania.

Je tento spôsob, pre ktorý som sa rozhodla/rozhodol dlhodobo celoživotne udržateľný? Viem si predstaviť takto sa stravovať dlhodobo?

Odpoveď môže byť iba ÁNO alebo NIE.

A podľa tejto rady sa riadime aj my.
Už viac ako 15 rokov riešime stravu našich klientov individuálne, podľa ich výživových potrieb, ale … bez trendov, bez módy a toho čo je cool a in 🙂
Jednoducho a funkčne.
U nás platí, že všetko je povolené, ale rozumne, podľa plánu a aktivít, podľa ročného obdobia a s prihliadnutím na metabolický typ a analýzu, ktorú s klientom robíme a ktorá trvá približne 60-90 minút.
Preto ak hľadáte trendy spôsob v strave, nebudeme Vám s tým vedieť pomôcť, ale ak hľadáte dlhodobo udržateľné riešenia 🙂 tak s tým nás môžete osloviť. Tu Vám určite pomôžeme.

Zmena hmotnosti a vyformovanie postavy  je celý komplex.

Je to prepojenie stravy, pohybu, spánku, pitného režimu a relaxu. Väčšinu z toho vieme sami ovplyvniť a preto to, ako vyzeráme je iba výsledkom toho, ako sme sa k sebe správali do dnešného dňa. Ak to chcete zmeniť, urobte zmenu a tento krát sa Vám to určite podarí. Ak si na to netrúfate sami, radi Vám v tom pomôžeme. Bez obáv nás oslovte 🙂

Tento obsah bol zaradený v Hlavne, Pohyb, Výživa a označkovaný ako , , , , , , , , , , , . Zálohujte si trvalý odkaz.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *