Libanonský šalát na cesty aj do práce (aj pre alergikov)

Mnoho z nás často cestuje, alebo sme sa rozhodli, že namiesto klasických menučiek v reštauráciách okolo práce začneme využívať kuchynku a budeme si nosiť svoju stravu. Prečo by sme to mali vlastne urobiť?
Občas nás k tomu prinúti peňaženka 🙂 ale najčastejším dôvodom, ktorý kliemti nášho Centra uvádzajú je …. zdravie. Často nám až zdravotný problém otvorí oči a prinúti nás konať. Začneme si jedlo nosiť do práce a konečne máme jedlo pod kontrolou.
Aké to má výhody?
Viete presne, čo si navaríte, aké suroviny použijete, aké dochucovadlá (optimálne žiadne), aké čerstvé je vaše jedlo. Navaríte si ho podľa svojej chute a nadelíte si takú porciu, ktoré je tak akurát pre vás. Tým sa vyhnete buď nadmernej konzumácii, alebo zbytočnému vyhadzovaniu nedojedeného obeda v reštaurácii.
Nech už je dôvod akýkoľvek, variť si doma, pripraviť si jedlo pre seba je to najlepšie, čo môžete pre svoje zdravie urobiť. Ale … aj pre svoju peňaženku a životné prostredie.
Receptov na jedlo so sebou je množstvo.
Dnes pre vás máme jedno chutné, plné živín a je vhodné aj pre vegetariánov 🙂 s malými úpravami surobín aj pre vegánov.
Základom jedla bude bulgur.
Bulgur (Bulgur=Predvarená, nalámaná celozrnná pšenica) sa udomácnil v našich receptoch hlavne pre jeho rýchlu a jednoduchú prípravu.
Ak ste však celiatik, alebo máte problém s lepkom a trpíte senzitivitou na neho, potom nahraďte bulgur bezlepkovou obilninou. Môžete použiť quinou, pohánku, pšeno alebo použite verzie bulguru. Na trhu v lepších potravinách so zdravou výživou je dostať bulgur z pohánky,a lebo kukurice.
Ďalšie hlavné suroviny, ktoré sme použili v recepte sú:

  • chutné fazuľové strúčiky
  • čierne olivy
  • slaný syr feta – namiesto syru môžete pre vegan verziu použiť napríklad tempeh. Tempeh je vhodný aj vtedy, ak máte alergiu na kravské mlieko, alebo trpíte laktózovou intoleranciou. Poprípade ak vám nevadí ovčie mlieko, môžete použiť fetu z ovčieho mlieka. Dostať ju už aj na našom trhu (videli sme ju v Bille alebo väčších predjaniach Tesco, Kaufland)

Toto jedlo sa dá jesť studené, ale aj teplé a preto sa dokonale hodí na cesty, alebo do práce.

Budete potrebovať na 1 porciu:

  • 70g bulguru (alebo adekvátne množstvo bezlepkovej obilniny)
  • 60g paradajok – najlepšie cherry paradajok – skvelé sú Slovenské napríklad z Kameničan alebo Babindolu
  • 50g čerstvých alebo mrazených fazuľkových strukov
  • 30g sušených paradajok
  • 50g syru Feta 45% (tempehu, tofu alebo ovčieho feta syru)
  • 5g kalamata olív (poprípade zelených olív pre nižší podiel tukov)
  • šťavu z jednej limetky
  • morskú soľ, rascu, mletú škoricu
  • mletý koriander
  • 5ml olivového extra panenského oleja
  • 15g čerstvej mäty

Príprava:

Bulgur osoľte a zalejte vriacou vodou a nechajte odstáť kým sa všetka voda nevsiakne a bulgur nezmäkne. Môžete ho aj povariť.

Zelené fazuľky uvarte v slanej vode a nechajte vychladiť.

Z oleja, škorice, mletej rímskej rasce a mletého koriandru pripravte dressing. Čerstvú mätu nasekajte na jemno, olivy nakrájajte , cherry paradajky nakrájajte na kolieska,  nakladané paradajky vyberte z oleja a nakrájajte ich na kúsky.

Bulgur zmiešajte s dressingom a pripravenou zeleninou.

Podávajte spolu s feta syrom, ktorý ste nakrájali na kocky.

Doba prípravy: 25 min
Výživové hodnoty: 480 kcal, sacharidy 59g, bielkoviny 20g , tuky 17g.

Hľadáte ďalšie inšpirácie?
Nájdete ich v našich knižkách. V oboch dieloch dohromady nájdete viac ako 100 receptov bez väčšiny alergénov. Zdravé jedlo môže byť jednoduché 🙂

Tento obsah bol zaradený v Hlavne, Jedlá bez mäsa, Jedlá zo zeleniny, Obilninové jedlá, Recepty a označkovaný ako , , , , , , , , , , , . Zálohujte si trvalý odkaz.